Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Eylül 27, 2008

Bayramlık

Biraz alaturka olsun. Üzerinden nice yıllar geçmiş elimin emeğini gözümün nurunu sereyim size, oyamı ince ince. Çeşme'de bir evin avlusunda akşamüstü olmuş, ben Sig.ra Sponza oturmuş oya oyalıyorum. Orası bir köy evi, ellerimle diktiğim pötikareli perdelerini, halâ sakladığım parçalanmış antika kilimlerini, tıkırdayan çıtırdayan tahtalarını sevdiğim bir keyif yeri.

Şeker Bayramı madem ki, şeker kolasıyla şekillendirdiğim bir de tığ kaseciğimi koysam önünüze. İçinde komşu lokumuyla çıkarsam bu el emeğimi de ikramınıza.

Sakız Adası'nın sakızlı lokumu Çeşme'ye el sallasa birden kendi sahilinden. Çeşme'den de dostça bir selam sarksa oralara.

Dünyada bayram olsa.








25 Comments:

  • http://kediliyasam.blogspot.com

    By Anonymous Adsız, at 27 Eylül 2008 14:25  

  • Oya can bakalım beğenecek misin?

    By Anonymous Adsız, at 27 Eylül 2008 14:26  

  • Ne kitapsız ne kedisiz, olsaydı tırnak içinde olacaktı değil mi sevgili Hakan? Başkaca, yepyeni hem de kedili blogunun her şeyine bayıldım. Tiyatro yazarsan biraz da ayıbımızı kapatmış, insanlara yol gösterici olmuş olursun. Hani yine başlamayayım eski günlerden diyorum ama, günde iki perde açtığımız olurdu tiyatrolarda. O günlere dönmek mümkün değil artık. Kolay gelsin sana, keyifli olsun.

    By Blogger Oya Kayacan, at 27 Eylül 2008 15:48  

  • Oya canım bu söz kime aitti hatırlayamadım aklımda kaldı TRT FM de sıkça tekrarlanır, benimde hayat felsefem zaten. Hatırlatırsan tırnak içine alalım ve bir yazıda da bahsedelim

    By Anonymous Adsız, at 27 Eylül 2008 17:05  

  • Hakan'cığım, şu adrese git bak istersen. Biliyorsun zannetmiştim. Belki okuduktan sonra bir yazında bahsetmen hoş olur.
    http://www.metiskitap.com/scripts/catalog/book.asp?id=978

    By Blogger Oya Kayacan, at 27 Eylül 2008 18:03  

  • sakızın girdiği tatlıları severim:)
    adadan çeşmeye...
    çeşmeden adaya selâm olsun:)
    ama öncelikle size selâm olsun...
    mutlu ,sağlıklı,hayırlı bayramlarınız olsun...
    sevgiyle...

    sn:cancana uzaktan öpücükler bıraktım ,belki iletirsiniz:)

    By Anonymous Adsız, at 27 Eylül 2008 18:12  

  • Yas mevzuunu hiç dikkate almadan, müsaade edersen ellerinden öpecegim Annoyam, sana/ daglar gibi yüregine olan sonsuz saygımdan... Sakızlı lokumunu, o lokumun tadından da güzel sunan elinin emegi güzelim dantel kaseciginden aldım. Bayramın agız tadı, evinden/ gönlünden hic eksilmesin...
    Cancan'a da bayram harclıgı, bugün buzluktan cıkarıp pisirdigim hamsilerden gönderiyorum, ustasınınkiler gibi olmasa da ...
    Sevgiler ve öpücükler hem benden, hem de Erdem'imden...

    By Blogger dgül, at 27 Eylül 2008 23:23  

  • Hmmm.Ben o zarif emeğe bakmaktan lokum mokum görmemişim meğer..Sakızlıymış hem de.
    Huzurlu,mutlu,sağlıklı,mis kokulu nice bayramlara inşallah
    Sevgiler

    By Blogger Ece, at 28 Eylül 2008 00:14  

  • alaçatıdan esen rüzgar,
    mis gibi bir sakzlı kahve ,yanına konan sakızlı bir lokum,
    yaz akşamlarının uzosu,
    hafta sonları çeşme pazarları,
    dalyanda balık, rumelide dondurma,
    sakız adasında hacının yeri,oda olmazsa şahane ontur otelden sakıza bakış,
    cumbalı güzelim evler,
    taş parke sokaklar,ılıcada plajlar,şevkide kumru,
    reyhan pastanesinden pastalar-sakızlı tavuk göğüsleri ve unutamadığım eşsiz gün batımları.................................................
    Çeşme nin adının geçtiği her yeri seviyorumm :)))
    İYİ BAYRAMLAR ÇOK SEVGİLER.
    nUnU

    By Blogger Bir Dut Masalı - nUnU, at 28 Eylül 2008 00:50  

  • Lokum tadinda bir bayram diliyorum.
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 28 Eylül 2008 06:38  

  • Sedencik, aldık selamını sevgini, öptük başımıza koyduk. Ben ve Cancan'ım sakızlı nice tatlar gönderiyoruz sana, daha daha bayramlık...
    ----------
    Erdem ve Demet'e uzatayım bakalım elimi... Çocuklar, vallahi bu ilk değil ama alışamıyorum yani... Cancan'ım eyvallah etti hamsilere..., istemem yan cebime koy hallerinde.
    ----------
    İyiliklerle keyiflerle dolu geçsin bayram, diyelim Ece'ciğim... Ağzımızın tadı bayramlarla sınırlı kalmasın, artık bir yolunu bulsun da gerçekten gelsin...
    ----------
    nUnU, üç beş satırda kocaman bir Çeşme klasiğiyle yükledin yüreğimi. Dalyan'da uzun bir mola veriyorum müsaadenle.
    ----------
    Teşekkür ederim Sam, sana da...

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Eylül 2008 10:43  

  • Yok, yok Annoyam, vallahi yasla bir ilgisi yok, ben orta yası gecip, bu yıl itibarıyla kırkına da ayak basmıs durumdayım (bak ille yasımı söylettin bana ...
    Oglusumun elbet tamam, ama benimki sadece ve sadece saygımdan, "eli öpülesi kadın" misali yani, hos senin benzerin de yok bana göre ama demek ki varmıs eskilerde...(iyice mi batırdım ne izah edeyim derken???) Amaan, sen biliyorsun benim ne dedigimi zaten, sen canımın icisin benim... :))

    By Blogger dgül, at 28 Eylül 2008 13:32  

  • Karagöz Hacivat halleri olacak sonunda sevgili Demet. "Yıktın perdeyi eyledin viraaaan..." "Her ne kadar sürç-ü lisan ettikse affola..." filan... Şaka şaka... Öptüüüm.

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Eylül 2008 16:09  

  • Bayramın kutlu olsun şimdiden Annoyacığım! Güzel oyların için ellerin gözlerin dert görmesin der lokumdan bi tanecik kaparım..

    By Blogger Şirin, at 28 Eylül 2008 16:44  

  • İlle de kedi, ille de kitap :)
    Yanında da sakızlı lokum iyi gidiyor.

    By Blogger Boncukçu, at 28 Eylül 2008 20:17  

  • Sevgili Oya'cığım,
    Güzel dantelinin üzerinde, güzel keseciğinin içindeki güzel sakızlı lokumdan ben de bir tane aldım. Ne güzel, ne tatlıymış. Aman aman....
    Anladım, güzel kelimesinin içinde olmadığı hiç birşeyin senin hayatında yeri yok.,
    Güzel bir bayram geçirmeni diliyorum, bütün sevdiklerinle birlikte.

    By Blogger ulku, at 29 Eylül 2008 11:27  

  • Sevgiler Şirin'ciğim, bol şekerli tatil günleri olsun sana da...
    ----------
    Minnoş'a upuzun, sana da bol kitaplı yıllar diliyorum sevgili Boncukçu.
    ----------
    Ülkü'cüğüm, senin güzel düşüncelerin, iyi görüşlerin bunlar. Çok teşekkür ederim. Annem tatilin başını Hülya'da, sonunu bende geçirmeye karar verdi. Akaretler'deki bayramlara benzemez ama buna da şükür. Sevgiler.

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Eylül 2008 12:14  

  • Canım Oya,
    güzel bir bayram dilerim tüm sevdiklerinle geçen.
    Lokumlar da,kedilerde harika.

    By Blogger İpek Kuscu, at 29 Eylül 2008 21:23  

  • canım benım bayramın saglıklı huzur içinde sevgi dolu gecmesını dılerım..

    By Blogger banu kırmızıgül, at 29 Eylül 2008 22:04  

  • Can kardesime mutlu saglik dolu bayramlar dilerim.Her sey gönlünce olsun.
    Sevgiler-Saygilar.

    By Blogger ERDIL, at 30 Eylül 2008 12:02  

  • İpek'çiğim gönülden sevgiler... Sofra'na her ay olmasa da, oturuyorum!!!
    ----------
    Çok çok iyi dilekler benden de sana sevgili Banu. Güzel tariflerin de bana iyi geliyor her zaman.
    ----------
    Erdil Bey, akide kavanozlarınız çok güzel. Mutlu günler.

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Eylül 2008 16:48  

  • Oya Hanım , ne zarif bir ikram ne hoş bir kompozisyon. İnsan buradan bile kişilğinize ait ip uçları çıkarabilir. Mutlu kutlu umutlu olsun bayramınız

    By Blogger laleninbahcesi, at 30 Eylül 2008 17:43  

  • Bayramınız kutlu olsun:))

    By Blogger cenebaz, at 30 Eylül 2008 23:00  

  • "Love is the one masters all things"

    Mawläna Rumi...for you...

    By Blogger ROSA E OLIVIER, at 1 Ekim 2008 07:52  

  • Olduğu kadar Lale'ciğim, olduğu kadar...
    ----------
    Şimdi mutlu haberini okudum Çenebaz. Ne güzel bir bayram olmuş sana.
    ----------
    Grazie Rosa e Olivier. Ho dei bellissimi ricordi a Capri...
    "The wine you offer takes me out of myself into the self we share. Doing that is religion." Mewlana
    Tanti saluti da Istanbul...

    By Blogger Oya Kayacan, at 1 Ekim 2008 09:54  

Yorum Gönder

<< Home