Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Eylül 25, 2010

Otlu peynire tuz müdahalesi


Otlu peynirden ağzıma minicik bir parça attım. Atmaz olaydım be canım, tuz kalıbı mübarek. Ben kadar ekşiye tuzluya meraklı birine bile oluyor bazı, bazı şeyleri pek tuzlu bulmak! Ben de ne yapıyorum bu gibi şeyleri? Yemeklerde tuz yerine kullanıyorum, zeytinli zeytinyağlılar yapıyorum meselâ.



Mevsim sonu Çanakkale çarlilerim de kullan kullan bitmediydi. Otlu peynirin tuzuyla birbirlerini tamamlayıp sofralarımda yeni bir lezzet olsalar mıydı sanki? Ağırdan donanmış Pazar kahvaltılarına, rakıdan nasiplenmiş hafif atıştırma tepsilerine yakışır mı yakışırdı.

Peynir ve biber ikilisi son yıllarda zaten pek trendy, turşumsu yapsam hani? Üstüne üstlük 2010-11'de kış sofralarına damgasını vuracak ilk on içinde turşulu lezzetler var. Hattâ bizim Çengelköy salatalıkları (şimdilerde Yalova oldular ya, neyseee) dediğimiz minik gherkin cucumbers turşulaştıktan sonra çikolata kaplanıyor ve tadına doyulmuyormuş.

Çikolatalanmış turşu aşamasına geçmeden önce bir peynirli biber ikilemesi de benden çıksın bari. Öncelikle kabukları soyulacak hale getirilsin şu biberler.

Tavada görülsün bu iş. Biberler sulanmasın, bayılmasın, sadece soyulabilecek hale gelene kadar kalsınlar ocakta.




Peynir küpküplensin. Kabukları soyulup parçalanan çarlilerle birlikte, geçen haftanın kereviz yemeğinden artırılıp saklanmış iki karış kereviz sapı&yaprakçıkları ve sarmısak dişleri de kullanılarak kavanozlansın.


Çekilmiş karabiber ve top top renkli biber salınsın kavanozun tepesinden aşağı, sirkeye yatırılsın. Üstünü de sızmayla örttük mi tamamdır.


Üç gün sonra da tastamamdır.

Taze ekmeğe ihtiyaç vardır bu aşamada. Sirkeli sızmada çevirip şöööyle...

Kahvaltı demiştim, vazgeçtim.

Ancak rakı ezer geçer bu tadı damaklardan.

10 Comments:

  • Amanın...

    By Blogger tülin, at 25 Eylül 2010 11:42  

  • Hafta sonu rakı iyi gider de aklıma
    Oltu'nun otlu peyniri geldi.

    Afiyet olsun.

    By Blogger Mehmet Osman Çağlar , at 25 Eylül 2010 12:06  

  • oya kadın'la rakı içmek ister deli gönül

    By Blogger Handan, at 25 Eylül 2010 12:46  

  • Offf çok iştah açıcı görüntüler.. Harika bir sunum.. ELLERİNİZE SAĞLIK

    By Anonymous mutfakteyze, at 25 Eylül 2010 14:58  

  • ve hatta otlu peynire tuz "muamelesi" :)

    By Anonymous beyhan, at 25 Eylül 2010 17:48  

  • ...amaaan, ben yandım amman ;)
    ----------
    Aldığımın üzerinde Şavak yazıyordu, Elazığ herhalde Jivago. Aklımda olsun Erzurum Oltu alayım bulursam.
    ----------
    Uslan artık deli gönül...
    ----------
    Teşekkür ederim Mutfak Teyze, sevgiler.
    ----------
    Doğru diyorsun Beyhan ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 25 Eylül 2010 18:11  

  • Oya Hanımcığım, elinize sağlık..Bunun yanına ne eksik biliyor musunuz? Benim ekşimayalı ekmeğim. Oooff off..Nasıl olurdu biliyor musunuz? Sevgiyle kalın..

    By Blogger LEZZETLİ SOMUNLAR, at 25 Eylül 2010 21:28  

  • Kesinlikle tarifi dikkatle okudum ama hala küpküplensin'e gülüyorum:) Kullanılacak bir tabir daha:)

    By Anonymous Adsız, at 25 Eylül 2010 22:38  

  • Offffffffffffffff
    Sevgiler
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 26 Eylül 2010 09:00  

  • Biliyorum, çok iyi olurdu lezzetli somuncu ama yok. Bazı bazı da şükrediyorum ekmek yapmaya kafayı takmadığım için. Var mı kendi yaptığın ekmek gibisi, ne çok yerdim ;)
    ----------
    Elimden kaçıveriyor işte...
    ----------
    ...ki ne ooooff Sam.

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Eylül 2010 10:50  

Yorum Gönder

<< Home