Kedili Mutfaklar

Pazar, Eylül 12, 2010

Patates püreli kabak

Süt ve kremayla haşlandı patatesler. Yarım litrelik süt kutum tek kahveye macchiato süsü vermek üzere açılmıştı. Ben süt içmem, sevmem; kalmasın kullanalım olur tabii bu durumda artan süt. Küçük krema paketimin de başına gelen hemen hemen aynı şeydi. Ravioli için kullandığım paketin yarısıydı, kalanı patatese kısmetmiş.


Patates pürelerimi, soy doğra haşla ez tekniğiyle yapmayı tercih ediyorum. Ezme işlemi haşlama suyunun içinde yapıldığı için kullanacağınız sıvının ölçüsüne dikkat. Patateslerin üzerini örtecek kadar olsun, gerekirse eklemek kolay.

Sütlü kremaya ilave neler var haşlanan patatesleri lezzetlendiren, bakalım. Sarmısak dişleri, biberiye dalı, adaçayı dalı, baharatlı deniz tuzu & karabiber kırt kırtı, dondurucudan etsuyu ve muhteşem lezzetiyle taze zencefil parçacıkları var.

Haşlanan patatesleri ezmeden zencefil parçacıklarından bazılarını alıverin tencereden, fazla gelmesin tadı. Biberiye ve adaçayının yapraklarını dallarından ayırıp tekrar koyun ezilecek patateslerin içine ve de bııızzzzzt.



Minik mevsim kabaklarını istediğim gibi kesip çekirdeklerinden arındırdım. Kabaklar fırınlanırken su koyvermesinler diye bulduğum bir çaredir bu. Çekirdekleri de sonra kullanırız omlette filan, atmayalım.

Bızzztlanmış patateslerimizin altını kapattıktan sonra içine bir iki yumurta kırar karıştırırsak tadına tat katmış, fırınlanırken de puflaştırmış oluruz. Yapalım o halde.



Püre kabakların üzerine dökülsün ve fırına atılsın. Kızarsın.

Yerken peynir rendesi de eklenirse ne olur?

Bildiğim gibi değil.

11 Comments:

  • Derhal yapılacak tadına bakılacak. Kulakların çınlayacak :)

    By Blogger Çiğdem, at 12 Eylül 2010 10:17  

  • ne olacak, "hem ye, hem seyret" olur...

    By Blogger Mehtap Pasin Gualano, at 12 Eylül 2010 15:22  

  • Oyy oyy oyyyyy :) Elinize sağlık. Çok acım ve bu fotoları görünce öldüm :(.

    By Blogger A., at 12 Eylül 2010 17:42  

  • Bu bana kabak yedirebilir, bugün yarın yapacağım. Çocuklarına bir şekilde sevmedikleri şeyleri sevdiren anneler gibisiniz:)

    By Anonymous Adsız, at 12 Eylül 2010 18:25  

  • Ne dersiniz, bu tarifi son moda yuvarlak koyu yeşil renkli kabaklarla yapsam, nasıl olur?
    Denemesi bedava mı?
    :))

    By Blogger EKMEKÇİKIZ, at 12 Eylül 2010 18:57  

  • Otunu motunu toplamışsındır bahçelerden, kabakların da mistir :) Ooooh afiyetler olsun Çiğdem'ciğim.
    ----------
    Mehtap'çığım çok hafif ve çok lezzetli. Sen seversin ;)
    ----------
    Belki de yapmışsındır Ashley!
    ----------
    A aaaa, benim kabak yemeyen çocuklarım mı varmış bakiiim?
    ----------
    Nasıl olmaz ki Ekmekçi Kız? Resim gibi olur.

    By Blogger Oya Kayacan, at 13 Eylül 2010 08:48  

  • oya, nadiren bakabiliyorum her baktığımda ağzım sulanıyor, senin ellerin sihirli resmen :)

    By Blogger Cakil's Mom!, at 13 Eylül 2010 15:46  

  • Ben de çok dolaşanlardan değilim Ayşen, zaman hırsızı bu internet, daldım mı kayboluyorum;) Dante'yi de bugün öğrendim, güzelim benim mutlu uyusun.
    Elde sihir kafada büyü falan, tuhaflaşıyorum söz konusu yemek/mutfak olunca. Çakıl'ı öpüyorum .

    By Blogger Oya Kayacan, at 13 Eylül 2010 17:12  

  • burada pazarı seninle dolaştım resmen.
    tazecik bamyalar aldım,otlar çeşit...Yeşil mandalinalardan reçel yaptım.
    Her akşam balık,e ,paylaştım pisilerle tabii.
    inanmıyorsan,git bak.

    By Blogger tülin, at 15 Eylül 2010 09:01  

  • yeni keşfettim blogunuzu bir hayli dolandım çok sevdim, çok doğal ve tarifleri okudum bir hayli lezzetli duruyolar, görseller de destekliyor zaten... ellerinize sağlık!

    By Anonymous Sütüme Sarelleme Karışma!!!, at 21 Ekim 2010 12:17  

  • Merhaba Özge, hoşgelmişsin, her zaman beklerim. Etliye sütlüye karışmam merak etme ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Ekim 2010 13:29  

Yorum Gönder

<< Home