Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Mart 09, 2011

Portakal ve sarmısakla yoğurtlanan kabak


Doyamıyorum ellerimin lezzetlerine. Tamam kabağı çok severim, her yapışımda bir öncekinden daha iyi bir tat çıkarırım ortaya ama bu sefer "Kabaktan da bu çıkarsa hey maşşallah yani Oya," demişim birden.




Dört kabak az sızmalı bir tavada yan yana yatıyor şimdi. Sadece yıkanıp kıçı başı alınmış, soyulmamış falan. Sıkı sıkıya da folyoluyorum tavayı ki, ne buhar kaçırsın ne hava alsın. Kırt kırt meselesi, tuz biber baharat şeklinde, bolca hallediliyor. Derken cozluyor falan bizim kabaklar ortalama ateşte bir süre, sanki kızarıyorlar.

Sarmısaklasamda mı yesem? E tabii ya... Portakallasam mı? Pek tabii, pek.




Al tabağa kabakları, bıçaklaya bıçaklaya ufala önce. Bol sarmısak ez... Bir portakalın kabuğunu rendele, suyunu sık... Süzme yoğurt koy iki kaşık... Harmanla şimdi hepsini. 

Olmaz olmaz demiyorum hiç aklıma gelenlere.

Hey maşşallah yani.

12 Comments:

  • Oyacın bu senin yaptığın yaratıcılık. Sanat sanat. stelik ben yaptığım tabloları yiyemiyorum bile. Şimdi ben bu tarifi uygulasam bir repredüksiyon olur aslının tadını vermez ki:((

    By Blogger Defne Soysal, at 9 Mart 2011 13:06  

  • Defne'ciğim, bu ne güzel övgü böyle. Mutfağa girerken ne yapacağımı bilemeyişim, ölçüp biçemeyişim yaptıklarımı başkalarının uygulamasını zorlaştırıyor ama ne gam! Sorsana sen bana, kendi yemeklerimden bile aynı lezzeti iki kere yakalamış mıyım acaba diye ;) Zaten şu blog vasıtasıyla beni okuyanlara, mutfaktan değişik keyifler almanın yollarını anlatmaya çalışıyorum. Şart değil yani aynı tadı yakalaman. Aynı heyecanı yaşaman önemli.

    By Blogger Oya Kayacan, at 9 Mart 2011 18:06  

  • Esas mesleğinizi bilmiyorum ama bir önceki yaşamınızda çok başarılı bir 'Füzyon şefî' olduğunuz çok bariz..Vallahi ne diyeyim, süpersiniz..Yaratmaya devam, ben sizi tutmayayım. Ha bu arada Cancan mıydı, sıkıştırın mıncıklayın benim için..

    By Blogger LEZZETLİ SOMUNLAR, at 9 Mart 2011 19:45  

  • Siz cok yasayin iyimi Oya Hanim'cigim,

    Bayiliyorum kendinizi pohpohlayarak anlatisiniza.. Sizde hic fena durmuyor; bilakis cok yakisiyor..

    Agzinizin tadi,mutfaginizin bereketi,ellerinizin lezzeti daim olsun..

    Sevgilerimle,

    Nuray

    By Anonymous Adsız, at 10 Mart 2011 00:57  

  • oğlumuz neredeymiş? niye hiçbir resimde burnunu göstermezmiş?

    By Anonymous Adsız, at 10 Mart 2011 01:00  

  • Oya Hanım,
    Sizin hayal gücünüze hayranım!
    Belki de hayal etmek değil de yemek tasarlamak, bir tadı hissedip onu yakalamak için peşine düşmek demeli.
    Bu eseriniz de çapkınca göz kırpıyor, önceki acı biberli vişne sosunuz da...
    Sadece elinize değil, fikrinize de sağlık. :))

    By Blogger EKMEKÇİKIZ, at 10 Mart 2011 07:55  

  • Esas mesleksiz, ne iş olursa yaparım ama yapacağım işi ben seçerim tadında bir kadın. Yaptığı her işi çok iyi yapan ve lakin daha daha başka işleri yapmayı da çok istediği için çevreye maymun iştahlı ışınları yayan bir kadın. Ne yaptıysa/yaparsa yapsın, yaptığı her işten zevk almış/alan bir kadın. Oldu mu Somun'cuğum ;) Cancan evet, fazla sıkıştırmıyorum artık, öpüyorum bol bol.
    ----------
    Ben de seviyorum kendimi şişirmeyi Nuray'cığım ;) Tarif uygulamak da yetenek ister, tekrar tekrar aynı yemekleri pişirip kurtaran arkadaşlarımızın da elleri dert görmesin tabii. Mutfak öyle göründüğü kadar kolay bir yer değil. Ancak ben durduk yerde olmadık bir muhteşem lezzet ortaya attığımda daha bir değerli oluyorum kendime, n'aapiiim?

    Cancan'ım kendine çok dikkat ederek yaşlılığının keyfini çıkarıyor. Yeni fotoğraflarını sokarız yakında yayına ;)
    ----------
    Ekmekçi Kız, ben de anlamıyorum ne yaptığımı. Öyle uzun uzun lezzet peşine düşmelerim falan yok. Öncesinde iki ana malzeme yakıştırması varsa mesela kafamda, mutfağa girince katkılar kendiliğinden oluşuyor...

    By Blogger Oya Kayacan, at 10 Mart 2011 09:43  

  • Oya Hanımcığım süpersiniz, yan yana getirmeyi hayal bile edemeyeceğim tadları ne güzel birleştiriyorsunuz, hele anlatımınız insanın o anda işini gücünü bırakıp yapası geliyor, ellerinize yüreğinize salık

    By Blogger bilge ve annesi, at 10 Mart 2011 11:47  

  • Yaratıcılığınıza hayranım , ellerinize sağlık...
    Sevgiler,
    Seda

    By Blogger GZNTPSEDA, at 10 Mart 2011 12:48  

  • Bilge'nin annesi de birleştirsin o zaman; e hadi amaaa, bu kadar yol gösteriyorum ;)
    ----------
    Gaziantep'in sesi Seda'sı çıkmış, pek sevindim. Zordur size beğendirmek...

    By Blogger Oya Kayacan, at 10 Mart 2011 17:13  

  • Siz bakmayın benim sesimin sedasının çıkmamasına, her daim keyifle takibinizdeyim.
    Sevgilerimle,
    Seda

    By Blogger GZNTPSEDA, at 15 Mart 2011 16:23  

  • Komik kadın...
    Afiyet şeker olsun!

    By Blogger Tijen, at 18 Mart 2011 11:07  

Yorum Gönder

<< Home