Kedili Mutfaklar

Pazar, Nisan 24, 2011

Annem Selma 90 yaşında



Benim kahramanım Kayınvalidem koymuş yazısının başlığını Eniştem İnal.  Aile davetlerimizde, her daim yaptığı günün anlam ve ehemmiyeti konuşmasını da kağıda dökmüş bu sefer.  Söz uçar, yazı kalır, diye göstermiş gerekçesini.   

Bu yazı metninin amacı, 90'ıncı yaş gününü kutlayan kayınvalidem Selma Kayacan'ın çağdaş ve örnek bir anne olarak benimsediği ve sahip çıktığı değerlerin benim hayatıma, kişiliğimin oluşmasına katkısı ve sarsılmaz inanç ve desteğinin kutsanmasıdır.

Kayınvalidemin benimsediği değerler; inanma, tanıma, güvenme, empati, güçlü olma, mantıklı davranma, destekleme, izleme ve sonuçlandırma temeline oturur.

Benim hikayem 20'li yaşlarıma, (1960-1967) dönemine aittir. 

O dönemde kayınvalidemin kanı bana ilk gördüğü anda ısınmış, çocuk yaşta, deneyimsiz ve dağınık olan beni benden daha iyi tanımış..., bana kendimden daha çok güvenmiş..., zamanla bana olan inancı benim kendime olan inancımı aşmış..., kızı ve bana desteğini sınırsız vermiş..., hayata umutla bakmamı, başarılı olma azmini edinmemi, çalışma-disiplin-özgüven sağlamam için bilinçli veya bilinçsiz katkılarını esirgememiştir.

Kayınvalidem benim bu nedenle "kahramanımdır".

Metnin orijinali sayfalarca uzuyor; Eniştem İnal pek ailevi, hepimizi hüngürdeten her konuyu ustalıkla tutmuş bir ucundan işliyor ve gecenin davetlilerine mükemmel bir yazılı "Kayınvalidem" portresi sunuyor.



Teyzem Jale ve Annem Selma



Ömür Göksel dostumuz bize yaşımıza başımıza göre müzik ziyafeti verirken



Annem Selma Kaan'ın ninesi 


Şöyle de bitiriyor Eniştem İnal yazısını:

Bu metin burada bitmekteydi.  Hülya bana annesinin sadece benim kahramanım olmadığını anımsattı.  Haklıydı, çünkü babasının uzun süren rahatsızlığı ve sonunda yatağa bağlı yaşam sürecinde olağanüstü, emsalsiz, bilinçli, gayretli bakım ve çabaları ile kimseden yardım almadan ve yardım beklemeden tek başına mücadele etti.  Kayınpederime Allah'tan rahmet dilerim.  

Kayınvalidem çocuklarının da kahramanı.

Her dönemde gücü ölçüsünde bir şeyler yapan, yaratan, kendini yenileyen kayınvalidem, eşinin ölümünden sonra tanrıya daha çok döndü ve ona sığındı.  

Desteğini duaları ile sürdürme erdemini gösterdi.  Bu dualardan çocukları, torunları, torun çocukları ve ben de nasiplerimizi aldık, almaya da devam ediyoruz.  Allah razı olsun.

Kayınvalidem dualarından güç alan torunlarının ve torun çocuklarının da kahramanı olacaktır.  

............

Sözlerime son verirken sizlere çok sevdiğim bir deyimi anımsatacağım, "Söz uçar, yazı kalır."  Umarım torunlarım ve onların çocukları bu metni zaman zaman okurlar ve kökleri hakkında bilgi sahibi olurlar.

İnal Avcı, 20.4.2011    





30 Comments:

  • ne desem bilemedim! gözlerim doldu! darısı annemin başına

    By Blogger Handan, at 24 Nisan 2011 16:25  

  • Çok güzel bir yazı,çok duygulandım.Yıllar sonra benim için de böyle güzel sözler söylenir mi acaba ?

    By Blogger Nilgün Torunoğlu, at 24 Nisan 2011 17:10  

  • Tahtalara vuruyorum, popomu kaşıyorum, 41 kere maşallah diyorum. Anneciğinize sağlık, mutluluk dolu daha nice yaşlar dilerim. Eniştenizin de kalemine, duygularına sağlık.

    By Blogger cenebaz, at 24 Nisan 2011 17:40  

  • Darisi 100. yasa insallah! Ne mutlu annenize onu boyle seven, kiymetini bilen bir ailesi var. Darisi hepimizin basina... Enisteniz de bu ulkede kadinin degerini bilen cok nadir insanlardan sanirim...

    By Blogger Unknown, at 24 Nisan 2011 18:11  

  • Anneniz Selma'ya sağlıklı ömürler diliyorum. Onun güzel ve onurlu duruşuna hayranım.

    By Blogger hüznün tadı, at 24 Nisan 2011 19:02  

  • Ne güzel böyle sevilmek ve anılmak. Annenize sağlıklı ömürler diliyorum sevgili Oyacan...

    By Blogger Leylak Dalı, at 24 Nisan 2011 19:15  

  • Selma teyzem hoşlanmasa da... ben ona olan saygım ve sevgimden, bir gün gerçekten yapabilmek umuduyla... ellerinden öperim...

    :)

    By Blogger Çiğdem, at 24 Nisan 2011 20:02  

  • Annpyam harika bir ailesiniz , nice sağlıklı günlerde beraber olmanız dileğimle, annenizin ellerinden öpüyorum.

    By Blogger Feride Nizamettin, at 24 Nisan 2011 20:38  

  • Tanrı nazarlardan saklasın, yeteri kadar uzun bir ömür nasip etsin kendisine. Tanrı böyle bir ömrü başta sizlere, sonra da hepimize nasip etsin inşallah. Benim anneannem de 91 yaşında, çınar ağacımız. Çok yaşasınlar, sevgiler Oya Hanımcım..

    By Blogger LEZZETLİ SOMUNLAR, at 24 Nisan 2011 21:05  

  • Ben de annenizi kutluyorum. Böyle güzel annelerden böyle güzel evlatlar doğuyor işte. Hepinizi kucaklıyorum.Nice mutlu yıllar mutluluğunuz hep var olsun. Sevgiyle...

    By Blogger Defne Soysal, at 24 Nisan 2011 21:28  

  • Nice mutlu yıllara Annoyam.. Ne güzel bir kutlama, ne aydınlık yüzler, ne ferah insanlar.. Hep yüzleriniz böyle gülsün..

    By Anonymous pembe, at 24 Nisan 2011 22:24  

  • Sağlıkla ve yüreğindeki inançla nice yaşlara.
    Çok güzel bir yazı ve çok da duygulu.
    Annene hürmetlerimle.
    Sevgiler...

    By Blogger Yaşamın kıyısında, at 24 Nisan 2011 22:38  

  • Daha nice yıllara. Bu ne kadar güzel bir hanımefendi!
    Füsun.

    By Blogger Unknown, at 25 Nisan 2011 00:02  

  • Sağlıkla, mutlulukla, huzurla, hep birarada...
    Nice seneleriniz olsun!
    :))

    By Blogger EKMEKÇİKIZ, at 25 Nisan 2011 00:15  

  • Selma Teyze'min, daha nice doğum günlerine sevdikleri ile mutluluk ve sağlık içinde erişmesini diliyorum.

    By Blogger cihan koru, at 25 Nisan 2011 13:07  

  • Vefa dolu,harika bir yazi.Duygulandim ve cok memnun oldum.

    Selma Hanimefendi'nin 100.dogumgununu de tum sevdikleriyle kutlamasi dilegiyle.

    Nuray,Busra,Melissa

    By Anonymous Adsız, at 25 Nisan 2011 13:14  

  • Oya Hanım annenize ve sizlere uzun ve keyifli bir ömür duruyorum birbirinize sahip olduğunuz için çok şanslısınız neşeniz daim olsun, sevglerle

    By Blogger bilge ve annesi, at 25 Nisan 2011 16:38  

  • Ben ne diyeceğimi bilemedim.Gözlerim doldu.İnşallah sağlıkla nice yeni yaşları kutlansın.
    Sen o yaşa geldiğinde annene benzeyeceksin, fotoğraflar onu gösteriyor.

    Sevgiyle,

    By Blogger Ece, at 26 Nisan 2011 00:34  

  • Sevgili dostlarım/arkadaşlarım/okurlarım, Annemiz Selma ile yaşanan iyi kötü günlerimize sizleri zaman zaman ortak ettim. Sizlerden gelen selamları, sevgileri O'na da ilettim. Keyifli bir sevgi yolu oluştu aranızda. Şimdi uzun uzun 'gönlünüzce' dualarını gönderiyor sizlere. Almışsınızdır umarım.
    Aile boyu sevgilerimizle ;)

    By Blogger Oya Kayacan, at 26 Nisan 2011 09:26  

  • Sağlığınızın, mutluluğunuzun, birlikteliğinizin devamı dileğiyle,

    Nice, böyle guzel yaşlara!

    By Blogger munevver, at 26 Nisan 2011 11:33  

  • Oya ablacığım,
    Anneciğinize sağlıklı ömürler diliyorum. Çok duygulandım ve etkilendim. Ailenizin zerafeti ve duruşuna hayranım!

    By Blogger OzGe, at 26 Nisan 2011 12:12  

  • Bende haddim olmayarak Selma Anneye sevgilerimi sunarım.
    Alev

    By Anonymous Alev, at 26 Nisan 2011 16:34  

  • Saglikli omurler diliyorum.
    Sevgiler
    Sam

    By Anonymous Adsız, at 26 Nisan 2011 17:39  

  • Oya'cığım, annemizin doğum günüyle ilgili aktarmaların her zamanki gibi çok güzel. Eline ve aklına sağlık. İnşallah biz de o yaşa gelir de çocuklar bize de böyle bir şeyler yaparlar. Hülya

    By Blogger Metrocity-B-Blok, at 26 Nisan 2011 21:43  

  • Ağız tadıyla yaşanacak nice yıllara,
    Sevgilerimle,
    Seda

    By Blogger GZNTPSEDA, at 28 Nisan 2011 16:58  

  • Anneanoyam'a coook saglikli ve cooook mutlu yeni yaslar dileriz.
    Veeee cooookca opuyoruz,
    Bacaksiz-Annesi ve ev/bahcehalki..

    By Anonymous Adsız, at 29 Nisan 2011 17:49  

  • daha nice nice yillara hep boyle sevdikleriyle sarmalanmis olarak... saglikla...

    By Blogger Mehtap Pasin Gualano, at 1 Mayıs 2011 18:12  

  • Merhabalar;
    gerçekten çok güzel bir yazıydı okurken gözlerim doldu. Ne kadar büyük bir sevgi saygı hürmet. Ne kadar kıymetli bir hanım anneniz. Ve ne kadar da tatlı. Allah ömürler versin. Selamlar ve sevgiler:)

    By Blogger TUĞBA'NIN DÜNYASI, at 7 Mayıs 2011 17:59  

  • Sevgili kardesim Selma ve Sevgili Oyacigim,
    Yas gunu part ini zevkle izledim. Nice mutlu ve saglikli yaslar diliyorum.
    Hepinizi sevgiyle kucakliyorum.

    Kardesim Perihan Gunusen

    By Anonymous Adsız, at 10 Mayıs 2011 19:56  

  • anneniz benimde kahramanim oldu, o, hayalimdeki anne anneanne kayinvalide rolmodeli,onun gibi bi kadin olmak istiyorum bende...

    By Blogger DOZ BUYUCUSU, at 22 Ağustos 2011 21:16  

Yorum Gönder

<< Home