Kedili Mutfaklar

Pazar, Mart 20, 2011

Çok güzel yandaş lezzetler bunlar


Hooop diye oluveren yandaş şeyler hazırladım.  Kolayına kaçıyorum sanki mutfağın ama ben kolayladıkça o güzelleşiyor, lezzet patlamaları yaşatıyor.   
  


Buzdolabı çekmecesinden aklıma yatan üç beş çeşidi çıkarıyorum.  Sofrada otlanacak şeyler olabilir bunlardan, meze meze hani.  Hız kesmeden süren bruchetta modasına ayak uydurabilecek şeyler olur.  Izgara et ve balık yanına gidecek gibi olur.    



Kış boyunca turp yiyenlerdenim de neden hep rende yapar da katarım salatalara bilmem.  Kırmızı turp bu sefer cips dilimlenir.  Şimdi bu incecik dilimlere bambaşka bir lezzet versem diyorum ve de veriyorum işte.   



Bir limon kabuğunu rendeleyip iki limonun suyunu sıkıyorum.  İki diş sarmısak, üç karanfil tanesi ve deniz tuzuyla karıştırıyorum turp cipslerini.  Azıcık da su katıyorum, üstünü örtmeye yakın gelecek kadar.  Hepsi bu.   



Gelelim avokadolu portakallı biberlere.  Tatlısıyla acısıyla karışık biberlerin çekirdeklerini çıkarıyorum.  Çoğunluğu acı benimkilerin.  Bızzzt kabına koyuyorum onları parçalayıp..., avokadomu da, sarmısak dişlerini de, portakalın kabuklarıyla suyunu da, tuzunu da...  Bııızzzzzt.     
  


Ben size ne diyeyim artık.  



Limon suyunda durdukça pembeleşen, dilinizi damağınızı uçuklatacak kadar lezzetli turp dilimleri bunlar.  Gittikçe daha da oturacak tadı, karanfil karanfil gibi değecek dilimize; sarmısak bela olacak karanfile ama limon kabuğuna arka çıkıp destek verecek...




Biberlere de olmuş olanlar.  Tatlı mı tatlı bir portakalın oyununa gelmişler sanki.  O portakal gitmiş acılara yanaşmış tat vermiş, tatlılara ulaşmış bal eylemiş.

Velhasıl-ı kelâm, doyamıyorum yemeye. 

Sabah sabah, akşam akşam..., kaşık kaşık.   

3 Comments:

  • Su turbu deneyecgim bak, nasil guzel olmus oyle:))
    Benim minik velet ve ben avakadoyu her sekilde yiyenlerdeniz, seninki tam meze olmus, ban ekmegi, cipsi valla gotur, hatta kasik kasik bile yenir:)

    By Blogger Hanife, at 23 Mart 2011 06:53  

  • Hele ikinci üçüncü gün gör sen o turbun rengini Hanife'ciğim. Yok böyle bir tatlılık! Avokadolu biber dersen, hele de sabah kahvaltılarında beyaz peynir yanında... mmmm inanılmazzzz... Yemekten yorgun düşüyor insan!

    By Blogger Oya Kayacan, at 23 Mart 2011 08:39  

  • Oya Hanımcım; sözümün bittiği, dilimin laf yapamadığı noktadayım..Hani nutkun tutulması dedikleri türden:)) Yiyeceklerle flört ediyor, cilveleşiyorsunuz resmen..Pes dedim..Sevgiler..

    By Blogger LEZZETLİ SOMUNLAR, at 24 Mart 2011 19:59  

Yorum Gönder

<< Home