Kedili Mutfaklar

Cuma, Nisan 15, 2011

Vişneli karamelde, yandı gülüm kağıt helva muhallebisi



Onca yıl sonra onsuz/onlarsız bir mutfakta, ilk defa ocak yanacaktı. 

O gitti diye geleceklerdi, başıma sağlık dileyeceklerdi.  Cancan'ıma özel bir helva olsaydı. 

Kağıt helva hışırtısı severdi benim oğlum...

Hışhış ufalayıp döşeyelim mi iki kağıt helvayı bir servis tabağına?




Şeker yakalım sonra iki koca bardak, olsun mu karamel? Donuk vişneler kıyılıp üçe dörde yavaş yavaş karamelin içine girsin mi? Sulandıralım da biraz, karıştıralım birkaç dakika.  Dooğru helva kırıklarının üzerine...

Azıcık karamel de muhallebi üzerini süslemeceye ayrılsın.




Yarım litre sütle pirinç unlu muhallebi yapılsın, şekersiz olsun.  Karamelle ıslatılan ezik kırık kağıt helva üzerine dökülsün.  

Servis zamanı iyice ezilmiş bir kağıt helvayı da serptik mi üzerine... 

Yanık tadında, değişik, fena değil.
 



Hayat devam ediyor etmesine.

Başım sağ değil sanki.

Yanmış gülüm yanmış Annoya.

6 Comments:

  • diyecek bişey bulunmuyor annoya..ne dilenen sabırlar,ne de teselliler işe yaramıyor..tahmin edemiyorum bile nasıl bir acı olduğunu..
    güzel bir ömür paylaştınız,o haşin bakışlarıyla bizleride mest etti buralardan..ilk keşfettim de onun dilinden yemek tariflerini okumaya doyamadım da arşivi 1 haftada bitirmiştim..
    ne mutlu size,yaşlılıktan veda edecek kadar güzel yaşattınız.

    By Blogger allımorlu, at 15 Nisan 2011 17:17  

  • Kuzummm,

    By Anonymous Boncukçu, at 15 Nisan 2011 21:30  

  • Gidenin boslugu dolmaz. Hep geri geliverecekmis gibi gelir ilk baslarda. Cok zordur cok... O mini mini canlar yureklerde cok yer kaplar.
    Belki yeni bir minnos alirsiniz tekrar yaniniza.

    By Blogger Unknown, at 15 Nisan 2011 23:37  

  • Başın sağ olsun. Bunun nasıl bir
    duygu olduğunu iyi bilirim. Yerini
    doldurmaz belki..bir başka yavru..?

    By Blogger Mehmet Osman Çağlar , at 16 Nisan 2011 11:54  

  • 40 yıldır hayvan besleyen biri olarak acınızı paylaşıyorum. Keyifli yazılarınızı başından beri takip ediyorum, kendi kedimi lkaybetsem anca bu kadar üzülürdüm.
    Saygılarımla
    Uluç Bayramoğlu

    By Blogger fatturk, at 19 Nisan 2011 16:58  

  • Sevgili Oya hanım,
    Bloglar açılmış sevincini yaşarken farkına vardım ki Cancan:( başınız sağ olsun. Allah sevdiğiniz diğer canlara güzel uzun ömür versin.Yanaklarınızdan öpüyorum

    Fatoş

    By Anonymous Adsız, at 21 Nisan 2011 13:14  

Yorum Gönder

<< Home