Kedili Mutfaklar

Cumartesi, Eylül 24, 2011

Amanın kış geliyor

Havuçlu portakallı tarhana



Her yıl olur bu bana.  Bir nevi Eylül sonu sendromu mudur nedir?  Önce, "Amanın kış geliyor," deyip pamuklu ince yorganımı sererim yatağıma, hazırlık olarak.  Sıcağı elan oflatıp puflatan günlere rağmen sarılıp sarmalanmaya yavaştan alıştırırken bedenimi, beynimde de çorbalar geçidi başlar.  Daha sonra da burnuma o geçitten alınması muhtemel kokular yapışır. 

İşte burnumda tarhana kokusu eşliğinde yaşadığım zaman tam da o zamandır şimdi.  

Başladım mı size havadan sudan mevzuları takibe?  İstanbul itibarile ortalık kaç derecedir acaba? Yağmur serinliğine kavuşmamız ne zaman nasip olacaktır inşallah?  




Sızmada kavrulan iki havuç rendesine yanmayacağı kadar portakal suyu ilave ederek kısık kısık pişirin önce.  Yumuşayan havuca iki kaşık dolusu yaş tarhana* ekleyip, ağır ağır sıcak suyunu ve ağzınıza uyuyorsa daha daha da portakal suyu vererek hızlıca karıştırıp kaynatmaya başlayın.

Lezzetin gözünü çıkarmak için köri ayarı acılı baharat kullanın. Acı uymadı size diyelim, o zaman tatlı toz biber ilave edin. Yerken nane ve kekik tazesinden..., tadını sevdiğiniz bir peynir...
 



 Henüz gelmemiş olan kışa rağmen, habercisi olarak keyifle tüketilir.

Amanın da ne tarhana ne tarhana. 


Sucuklu nohut

Tavada yemek yapmayı seviyorum.


a) İnsanın eli daha az pişirmeye alışıyor.
b) Yayvan yerde pişme süresini mükemmel kontrol edebiliyorum.
c) Malzemeler fazla karışmıyor, görsellik ön plana çıkıyor.




Önce soğan sızmayla döndürülüp rengi hafifçe değişince, haşlanmış nohut eklenir tavaya... İkinci etapta etsuyu/su ilavesiyle ve de taze baharatlarla kapağı kapalı pişirilir.  Sıra tuz/kırmızı biber/sevilen baharat fasılları ile birlikte yeşil biber, domatesçikler ve sucuk dilimlerine gelir. Pişirmeye devam...

     




Amanın ne nohut ne nohut... 

Ne tat ne tat...

Beklediğim kış havasını yakalayamamış olunca, eh n'aapalım ki klima havasında yenir, yenir.  



* Yaş tarhana meselesi bana yeni. Komşum verdi ve fakat ona da bir ahpabı, o ahpabına da bir komşusu vermiş olduğu için neden kurutulmayıp yaş bırakıldığı konusunda fikir sahibi olamadım.

10 Comments:

  • Çorba olsun da ... Benim de çorbalarımın içine asker postalı harici her şey girer ama portakalı hemen denemeli. Vitamin deposu mübarek.Ellerine sağlık.

    By Blogger Nilgün Torunoğlu, at 24 Eylül 2011 16:36  

  • Bu tarhana tarifine bayıldım, ben de kuru tarhana var onla denerim artık. Ya da az miktarda tarhana mayalarım adet yerini bulsun.
    Yaş tarhananın aroması daha keskin oluyor,tıpkı ekşi maya gibi buzdolabında da olsa minumum seviyede mayalanmaya devam ediyor. Belki o yüzden böyle saklıyorlardır. Tarhanayı kuruturken yoğurdun, domatesin, biberin suyu uçup gidiyor.
    Afiyetler olsun:)

    By Blogger Elifin Terazisi, at 24 Eylül 2011 16:39  

  • Sana da afiyet olsun Colette.
    ----------
    Doğru diyorsun Elif, suyu gittiği gibi kokuları da azalıyordur. Tarhananın bu yaş halini pek beğendim doğrusu. Bazı yemeklerde sos içinde de kullanmaya başladım.

    By Blogger Oya Kayacan, at 24 Eylül 2011 18:48  

  • Annoyam hoşgeldin ne zamandır beklemedeydik.. Kısa özet geçiyorum.. Bizim mutfak da artık kedili

    http://pic.twitter.com/8dxFkrS

    kendisi şurdaki minnak şahıs.. Kapının önünde bulduk hiç merak etme gözüm gibi bakıyorum..

    Özlemiştim :)

    By Anonymous pembe, at 24 Eylül 2011 20:16  

  • Hey hey yaşasın Pembe, bu ufalak benim Cancan'ım kılıklı üstelik. Ne güzel, ne mutlu sana, kediyle birlikte olmak çok özel bir yaşam biçimi. Hakkını verirsen tabii*-*

    By Blogger Oya Kayacan, at 25 Eylül 2011 09:28  

  • Sizin yaş tarhana, tavşanın suyunun suyunun suyu olmuş Nasreddin Hoca misali:)) Ama nefis olmuş, tabii serde gurmelik olunca..Ellerinize sağlık, mükemmel kombinlemişsiniz her zamanki gibi..Sevgiler, SERAP

    By Blogger LEZZETLİ SOMUNLAR, at 28 Eylül 2011 21:30  

  • Ne zamandır merak ediyordum. Merhaba.Bol tarhana çorbalı kış sofralarına ve sıcacık paylaşımlara diyelim.

    By Blogger Defne Soysal, at 28 Eylül 2011 23:17  

  • Serap'çığım, benim gibi yoğun çorba sevenlere gerçekten uyar bu tarif. Yaş tarhana da pek lezzetli bir şeymiş canım, soslara falan da koyup karıştırıyorum ;)
    ----------
    Merhaba sevgili Defne, oldu işte öyle bir zorunlu ara. Güzel kış dileklerin için teşekkür ederim. Cümlemize...

    By Blogger Oya Kayacan, at 29 Eylül 2011 10:44  

  • OYACIGIM, YAS TARHANA ILE BURAYA GELEN BIR ARKADASIN ANNESI SAYESINDE TANISMISTIM. NIYE YAS DIYE SORDUGUMDA, TAMAININ KURUMASINI BEKLEMEDEN YARISINI KURUTUP YARISINI DA YAS OLARAK KULLANIYORUM DEMISTI. BENDE HER GELDIGINDE NASIPLENIRDIM. DIM DIYORUM CUNKU ARTIK ISIKLAR ICINDE...HADDIM OLMAYARAK, YAS TARHANA ILE KAVRULMUS KIYMALI MAKARNA DENEMENI TAVSIYE EDERIM. YAMI YAMI YAM YANIIII....
    OPTUM(K)
    BACAKSIZ VE (O KADAR COK KI, YAZ YAZ BITMEZ) EV HALKININ ANNESI.

    By Anonymous Adsız, at 30 Eylül 2011 20:21  

  • Kavrulmuş kıymalı makarnaya yaş tarhanayı nassıl edip de sokacağımı şimdilik bilmesem de Oya'cığım... Denemeyen namert! Bacaksız ve adlarını sıralamak uzun sürecek olan çokça ev halkına bol bol sevgiler :)

    By Blogger Oya Kayacan, at 1 Ekim 2011 10:51  

Yorum Gönder

<< Home