Kedili Mutfaklar

Cuma, Ocak 26, 2007

Mafaldine da dire "Offf be"



Yarım yamalak dillerde başlık attım. Pardon pardon, affolası kusurum şöyle gelişti. Mutfakta mafaldine paketimin yarısına yönelik başlattığım harekat sonucu çalışmalarım bitip de şu tabağı hazırladığımda aynen böyle demişim, "Mafaldine hehhh heee, da dire offfff beee..."

Fena halde farkındaydım ki, makarna yemekte arayı açmıştım. Anlayacağınız, fena halde makarna çeken içime muhteşem lezzette bir makarna yedirmek zorunda olduğumun fena halde farkındaydım.

Bu arada Şirinceli Candan kızımın taze sıkılmış zeytinlerinin koyu yeşil, tortulu, mis gibi zeytinyağlarından payıma ayrılanı İstanbul'a vasıl oldu. Mutfakta zaman dar gelmeye başladı dolayısıyla. Her dakikasında, bu yeni mahsül yağın taze kokusunun, baskın lezzetinin ortaya çıkıp bana güm güm göbek attıracağı buluşların peşinde koşulmaya başlandı.



Mafaldine artı Şirince'den taze sızmayı birleştirmek çok keyifli oldu. Bir avucumla kavradığım mafaldine demetini fırın tepsisine yayarak üzerine sarmısaklı ot (Garlic & Herb Seasoning) serptim. İçine Şirince sızması koyduğum yağ fısfısımı kısa fısfıslarla püskürttüm tepsidekilere. İyice kızarttım fırında mafaldine çubuklarını.

Bu da nereden çıktı diyeceksiniz. Şuradan çıktı..., çok sevdiğim lezzetlerden birisi de şehriyeli pilavdır. Bayılırım içine serpilmiş o kızarmış tel tel ya da arpa şehriyelere. Bazı tek tek ayırırım onları tabağımın kenarına, toplayıp bir çatalda ağzıma atmak için. O kızarmış lezzeti daha yoğun yalayıp yutmak için.

Makarna suyunu lezzetlendirmek istedim daha daha. Yine Şirince sızması, bir tutam karışık baharat (Chinese 5 Spice) ve tuz bana göre yeterli. Sizler lütfen damak zevkinize göre davranın, maksat ağzınızın tadını bulmak değil mi? Kızarmışlarından az biraz daha fazla mafaldine boylu boyunca sokulacak sonra bu lezzetli suya.


Al dente haşlanan mafaldine makarnamın içine güneş lezzetli kuru domatesler ve bir kaç dal fesleğen attım. Servis tabağına aldığımda, önce dilimleyip sonra çöp çöp kestiğim füme tavuk ve parmesan...

Offf, sen neymişsin be Mafaldine?

11 Comments:

  • Asil sen neymissin yahu ! Ellerine saglik.. aksama makarna yapmak farz oldu.. pardon mafaldine :)

    By Anonymous Adsız, at 26 Ocak 2007 13:46  

  • A yazdıklarım kayboldu. Olsun yine deniyeceğim.

    Diyordum ki Oya Hanımcım ne yaptınız? Makarnayı kızartmak asla aklıma gelmezdi. Şimdi ben bu numarayı yapmaz mıyım?

    Selamlar,

    By Anonymous Adsız, at 26 Ocak 2007 14:54  

  • Ben düşünmüştüm ki, mafaldine macerasına fırında devam eder, sonunda lazanya olarak mutlu sona ulaşır.

    Benim de aklıma gelmezdi makarnayı kızartmak. Çocuklara Cuma akşamı eğlenceli yemeği yapmak için sayenizde ufkum açılmışken, ben mutfağa gideyim.

    Sevgiler.

    By Anonymous Adsız, at 26 Ocak 2007 15:31  

  • Afiyet olsun çocuklar... Beğenildi mi? Burada bayılınmıştı!

    By Blogger Oya Kayacan, at 27 Ocak 2007 10:12  

  • una tagliatella del piatto io porto più indimenticabilmente di tempo di

    By Blogger ERDIL, at 28 Ocak 2007 01:40  

  • oya!!!
    yahu, acken buraya gelmeyecegim bi daha.
    seni benim eve transfer edebilitemiz var mi oya? kedini de al gel oya.

    By Blogger Parizyen Ay Lambasi, at 28 Ocak 2007 05:22  

  • Hay allah Erdil Bey, tempo di "tagliatelle hay allah"...!
    ---------
    Maaş kaç FPG?

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ocak 2007 15:11  

  • her makarnaya yapabilir miyiz? ivedi cevap beklemekteyim. bebinin diş buğdayına bunun soğuk salatasını yapsak diyorum.haber bekliyorum. sevgiler...ayşem

    By Blogger pecete, at 28 Ocak 2007 15:46  

  • Neden olmasın Ayşem. Ama ben salata gibi yapacak olsam fiyonk makarnayla yapardım.

    Bebinin dişini sevsinler...

    By Blogger Oya Kayacan, at 28 Ocak 2007 17:38  

  • Ben de mafaldine ile reginette arasinda ne fark vardir diye danissam???

    By Blogger Berceste, at 30 Ocak 2007 05:56  

  • Berceste, yıllar geçmiş ve ben bu yazıya tekrar dönüp baktığımda gördüm sorunu. Ben de bilmiyordum doğrusu, Barilla sitesinden aydınlandım ;)

    http://it.barilla.com/prodotti/pasta/regionali/Reginette_Napoletane.htm

    Kraliçelerin süslü değerli giysileri gibi volanları olduğundan, Napolililer bu makarna çeşidi Reginetta (küçük prenses) Mafalda di Savoia onuruna masalsı bir çağrışımla adlandırmışlar.

    By Blogger Oya Kayacan, at 12 Temmuz 2010 10:35  

Yorum Gönder

<< Home