Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Temmuz 09, 2008

Pilavdan dönenin...

Başlığı düzeltiyorum. Pilavın böylesinden dönenin...

Ailece meraklıyız. Adına pilav denecekse eğer, tel tel saçılmalı... Kaşıktan tabağa lööök diye değil pıtır pıtır düşmeli... Dişe gelmeli ama ağızda dağılmalı, yani çeneyi fazla yormamalı.

Belli çeşitleri ailemizdeki bazı mutfaklarda yapılmışlarının dışında, hiç bir yerde zinhar ağıza alınmamalı; hattâ adı dahi. Fazla uzatmadan Ablam Hülya'nın kuzu etli iç bakla pilavı ile Annem Selma'nın patlıcanlı pilavını örnek verelim ve tabii yine Annem Selma'nın salma*sını anmadan geçmek gibi de bir eşşeklik haşâ etmeyelim.

Ve ben ve beeeen ve bana gelmeli yavaş yavaş. Akan sular işte burada duracak. Kedili Mutfaklar, mutfağında özel bir arz talep pilavı bulundurmayacak. Büyükanne Esterya'nın da, Anne Selma'nın da, Abla Hülya'nın da elleri karışacak yapım işinin içine. Ancaaak, tadı tuzu mutfağın Annoya'sından sorulacak.

Az sızmaya önce ayçiçeği çekirdekleri sonra kepekli pirinç de katılarak kavrulacak. Islatılmış pirinç için bire birbuçuk su ölçüsü iyidir, denir bizim ailede. Ben elime ve gözüme güvenirim. Pirincin üstünü şöyle bir parmak geçer gibi kaynar suyla örttüm mü tamamdır.

Bu pilav nuar suyu ile yapıldı. Nuarı haşlarken zaten namütenahi kokulu, lezzet verici bitkiler atmıştık içine hani...

Çekirdekli pirinci kavururken biberiye dalları, kavrulma işi bitince de kıyılmış nane maydanoz dereotu ve bol Caribbean Jerk ilave ederek et suyunu koydum.

Demlenmesi filan var tabii.

Sonra da yemesi var ki, ... dönenin kaşığı kırılsın.


* ılık veya soğuk yenmesi tercih edilen midyeli pilav

http://www.sarmankitapci.com/ 'da kediler de kediler...



26 Mayıs 2007'de yaptığım bir çekirdekli pilav daha. Adı aynı olabilir ama özünde değil, değil mi?

http://kedilimutfaklar.blogspot.com/2007_05_01_archive.html


8 Comments:

  • Aman be Oyacan'cım...
    Tam da karnım zil gibi açkeneeeeeeee...
    Bu yapılır mı adama yaw?
    O ne güzel bir Pilaaaaaaaaaav...
    Aboooooooo...Gidip bari ben de burada(Samandıra) yağda 2 yumurta yapayım da biraz açlık basılsın...
    AÇ minesi

    By Anonymous Adsız, at 9 Temmuz 2008 10:38  

  • of of offff...
    pilav denince duracaksın,
    derin bir nefes alıp kokusunu içine çekeceksin,
    genzin dolacak dumanındaki aromayla,
    sonra damağındaki lezzetin tadına varacaksın,
    mmmm....
    hazır izine de çıkmışken, hazır sıcaklardan evden başımı çıkaramazken şimdi mutfağa girilmez mi?
    dolapta bol otlu bir fava "ye beni" diye bağırırken, yanina buram buram baharat kokan bir pilav pişirilmez mi Oyacanım?
    hııııı....

    By Anonymous Adsız, at 9 Temmuz 2008 13:21  

  • İşte budur!!
    Eskiden konaklara aşçı alınırken önce pilâv yaptırıp sınarlarmış. Boşuna değilmiş yâni.
    Ellerinize sağlık.Sizi çocuklarım da okuyorlar.O'nlar meraklı yapmaya.Bende yemek ve de yapmak merakı ve becerisi yüz kızartıcı..
    Sevgiler

    By Blogger Ece, at 9 Temmuz 2008 22:00  

  • Samandıra yumurtaları folluktan tabii di mıııı Mine'si?
    ----------
    Bayılırım favaya Nüket'çiğim. Gitti mi pilavın yanında? Bizde zeytinyağlı pilaki çeşitleri olunca, pilav da varsa eğer bayram edilir...
    ----------
    Evet sevgili Ece, halâ da oturaklı ailelere ahçı olmak aynı yöntemi gerektirir diye duyarım. İşsiz kalmam yani. Yeter ki şunu bunu pişir demesin kimse bana!!!

    By Blogger Oya Kayacan, at 10 Temmuz 2008 10:56  

  • Burada o güzel pilavı görürüm de yapıp yemez miyim hiç..
    Hemde ayçekirdeklisinden yapıldı ve favayla bir güzel yendi:)))
    Fava da fava olmuş ki ağzina layık Oyacan'ım.
    Yoldan çıkılıyor bu ara fena halde...
    Amaaannn sefamız olsun:)

    By Anonymous Adsız, at 10 Temmuz 2008 11:05  

  • oradan oraya tıklayıp geldim buraya :)
    iyi ki de gelmişim. Aklıma patlıcanlı pilavı düşürdünüz. Hemen anneme hatırlatayım uzun zamandır yapmadığını :):)
    Bu çıtır çıtır pilav da hoş olmalı.
    Benim mutfakla pek aram yoktur ama bir tek pilavı iyi yaparım ama yasmein pirinci varsa :):):)

    By Blogger zeya, at 10 Temmuz 2008 13:32  

  • Nüket'çiğim altımızda ray döşeli değil ki tramvay gibi gidip gelelim. Çıkacağız elbet yoldan ;~}
    ----------
    Eveeet, iyi ki gelmişsin Zeya, sayemde patlıcanlı anne pilavı yemiş oldun! Yasemin pirincini ben de severim ama bizim tombul baldonun yerini tutmaz doğrusu.

    By Blogger Oya Kayacan, at 11 Temmuz 2008 15:24  

  • Ay çekirdekli pilavı denedim, pek lezzetli oldu. Siz fikirlerinizle çok yaşayın Oya hanım... Ya da bilmiyorum belki de ay çekirdekli pilav diye bir şey vardır, benim cahilliğimdir. Ama her yazı ve yemekten yaratıcılık akıyor.

    Sevgiler...

    By Blogger yaban, at 24 Temmuz 2008 10:55  

Yorum Gönder

<< Home