Kedili Mutfaklar

Perşembe, Temmuz 16, 2009

Temmuz'un ilk yarısına dair

Kolaysa dilini çıkartma bakalım...


Temmuz'un ilk günlerindedir hani, her yıl kutlanır. İşte yine o geldi geçti. Kutladık haliyle. Ablam Hülya metin olmamı tavsiye edercesine sarıldı bana bir ara, pasta kesimi sırasında. Ben de, memnuniyet belirtmekle 'n'oluyoruz be nereye?' arasında dağlar kadar farklar var ooooy ooooy, diye dilimi çıkardım aile efradına. Yooo ayıp olmadı. Güldüler.


Bu keyifli günü bana Yeğen Aycan ve Gelin Nurci hazırlamışlardı. İtalyan kokulu yemeklerden fırında naneli kılıç ve karidesli orecchini vardı ki, sindire sindire yemelik yanında şişelerle şaraplar içmelikti. Bebek Balıkçısı'nın böyle lezzetlere ulaştıran kazıklarına arada katlanmak gerek, diye düşünüyorum. (Şimdi herkes her sözünü 'diye düşünüyorum' olarak sonlandırıyor ya nedense. Vaaay be, herkes mi düşünmeye başladı ne? Bu ne ileri adımlar atmaklar böyle Türkiye?) İlaveten lakerdanızı da alıverin aynı yerden inmişken Bebek sahiline. Sekiz on ünlüye de kafa sallayıp dönersiniz artık geriye. Sallayın lütfen çünkü çoğu ünlü olduklarının farkında, herkese selam veriyorlar yürürken.



Haaa pastam, pastam yine frambuazlı Pelit. Ben ve ailem yani biz, o pastayı pek severiz.

Püüüfffff mumlar söndü.

Al sana, yaş 64.

Anılar aaaah anılar


Ben de kutladım tabii Annoya'mı. Dikildim durdum öyle karşısında. Birşeyler söylemek istermişim gibi yaptım ama haydi yine, susmak altındır... Zaten girdiği yaşı hesaplayınca bana kızdı. N'ooo yani, ne bakıyormuşum, ben de morukmuşum filan dedi. Kırmayalım yani birbirimizi böyle bir günde. Susup oturuşum işte bundan.

Annoya da derin anılara daldı o ara. Karyağdı biblosu Lago Maggiore'yi salladı durdu. Verdi karı, verdi karı... Ben hava durumumuzu bozuk görünce dikkat kesildim tabii. O da sisli buğulu düşüncelere takıldı yaz gününde. Çok oluyormuş bu, bir zamanlar canlı olanlar orada ööööle ölü ölü yatıyorlarmış. O abi de ölmüşmüş. Tabii Lago Maggiore'nin Villa Margherita'sı duruyor yerinde. Gidip kalsınmış keşke yine orada iki üç gün. Ah keşke.

Nurci ve Aycan'a, Annoya'mı bu kadar derinlere daldıran bir hediye verdikleri için ayrıca çok teşekkür ederim.

TED'de yas

İşte tam Temmuz'u ortalıyoruz derken, bu sefer Kuzen Ziya'nın oyununa geldik. Ziya Kayacan ilk Türk Ulusal Voleybol takımı oyuncularından, Tenis Eskrim Dağcılık Kulübü kurucularındandı... Öldü. Kulüpte yapılan kısa anma töreninden elimde, yaslı yaslı yüzüme bakan bu gri kedicik fotoğrafı kaldı. Hayli yorgun ve yaşlıydı, kulübün emektarı olduğu her halinden belliydi.

Sen sağol güzel kedi.

22 Comments:

  • Mutlu; sihhat dolu nice nice yillar dilegi ile.
    Dogum gününü kutlarim.
    Saygilar,sevgiler

    By Blogger ERDIL, at 16 Temmuz 2009 12:53  

  • Işığınız böyle parlasın hep!
    Mutlu bir yıl daha dilerim, size.
    :))

    By Blogger EKMEKÇİKIZ, at 16 Temmuz 2009 14:00  

  • Oya hanım 64. "yaş alma" ama "yaşlanmama" gününüzü kutluyorum. Nice "yaş alma" günlerine... Üzüldüm.. Değerli insanlarımızın yitip gitmesine çook üzülüyorum. Başınız sağolsun, gri kedicik sağolsun, siz sağ olun..Sevgiyle..

    Candan

    By Blogger kekik, at 16 Temmuz 2009 15:08  

  • Oya' cımmmmm,

    Takdim tehir ile aynı yaşta olmuşuz ne güzelll.

    Çok yaşa, güzel yaşa, sağlıklı yaşa.

    Selma teyzemi de kocaman öpüyor kucaklıyorum. İyi ki doğurmuş seni, iyi ki doğmuşsun.

    By Blogger Çiğdem, at 16 Temmuz 2009 15:48  

  • Nice mutlu yıllara ; sevgi ile sağlıkla huzurla...

    By Blogger Hülya, at 16 Temmuz 2009 17:55  

  • bendende..tüm..güzellikler.tüm..mutluluklar..çok...güzel..beraberlik...fotolarınız.safranbolulu adsız

    By Anonymous Adsız, at 16 Temmuz 2009 19:55  

  • oya nice yıllara! aşkla!

    By Blogger Handan, at 16 Temmuz 2009 20:31  

  • Nice yaşlara sağlıkla mutlulukla Annoyacığım... Ama yaş dediğin sanırım kağıt yaşın. Beden çok daha aşağılarda... Ruh yaşın desen bir kaç ömür gibi... İyi doğurmuş seni Selma teyzceğimiz. O'nun da ellerinden öperim...

    By Blogger Şirin, at 16 Temmuz 2009 20:32  

  • Nice guzel yaslara Anoya. Bu arda frambuazlu pasta evet hem de pelit'ten bin kere evet :)) Sevdigim tek pasta cesidi hatta dugun pastami da oyle yaptirmistim :)

    By Blogger ycurl, at 16 Temmuz 2009 20:36  

  • Nice mutlu ve sağlıklı yıllara Annoyam!

    By Blogger Margot, at 16 Temmuz 2009 21:29  

  • Nice yıllara, nice yaşlara Annoyam...
    Yaşamımda, taa uzaklardan da olsa, tanıyabilme fıtsatına eriştiğim ve bu yüzden de kendimi çooook şanslı addettiğim; çok nadide insanlardan birisin.
    İyi ki varsın, iyi ki yazdın buralara ve iyi ki seni tanıdık...
    Sağlıkla ve hep mutlu kalman dileğiyle, ha bir de kar yağdı biblosunda hayalini kurduğun düşünün gerçekleşmesi dileğiyle öpüyorum seni...
    Bir kucak dolusu sevgimle...

    By Blogger dgül, at 17 Temmuz 2009 00:14  

  • Kilo verilmiş, daha güzelleşilmiş,kocaman bir MAŞALLAH hak edilmiş...
    Ben böyle güzelleşmelerle daha nice yeni yaşlar diliyorum.Önce sağlıkla tabii..

    Bütün sevdiklerin ve sevenlerinle, mutlu nice yıllara..

    Sevgiler Annoya'm

    By Blogger Ece, at 17 Temmuz 2009 00:23  

  • Annoyam nice yaşlara sağlık sıhhat ile birlikte elbette. Seni seviyor, güzel yazılarını gönüllere akan fotoğraflarını hep görmeyi diliyoruz, sonsuz selamla...

    By Blogger Pirate/Korsan, at 17 Temmuz 2009 15:50  

  • Nice mutlu yıllara:))
    Kuzeniniz de ışıklar içinde
    yatsın:((

    By Blogger cenebaz, at 17 Temmuz 2009 16:44  

  • Sevgili Annoya,
    Ben aksam yemegi sirasinda sadece mamami yedim. Senin dogumgunu menunun hic bu kadar genis oldugunun farkinda bile degildim. Bozuldum valla. Simdi gidip bir annemle babama havlayip kizayim. Dedem ve babaanneme sirinlik edeyim. Belki onlar bana yediklerinden verirler.

    LUCY

    By Blogger Lucy and the Puppies, at 18 Temmuz 2009 11:58  

  • Oy o kar yağan küreciklere bayılırım ben de.. Nice doğumgünlerine Oya ablacığım, sağlıkla, ağız tadıyla, güzelliklerle!

    By Blogger Sibel, at 18 Temmuz 2009 12:29  

  • Sevgili Anoya,

    Sağlıkla, mutlulukla

    Sevgiler,

    By Blogger celerone, at 18 Temmuz 2009 15:34  

  • Saglikli, mutlu ve huzurlu ve elbette Cancan'li guzel bir yil daha dilerim Oya'cigim. Dogum gunun kutlu olsun.

    By Blogger Hanife, at 20 Temmuz 2009 20:35  

  • Eksik olmayın sevgili dost okurlarım. Gelecek günlerin kıymetini bilin. Hepiniz keyifle yaşlanın.

    By Blogger Oya Kayacan, at 21 Temmuz 2009 10:43  

  • Valla biz de 64. yaşımızı böyle alacaksak, hemen isterim ben de... 64. yılda böyle görünenin 20li, 30'lu yılları nasıldı acaba???? Tu tu tu, maşallah ama zaten siz deki bu yaşam enerjisiyle tersi mümkün müydü?? Tekrar tekrar kutlarım.

    By Blogger Basak, at 21 Temmuz 2009 11:51  

  • Gec kalınmıs bı kutlama ama nıce mutlu yıllar dılıorum
    Bı yerde kedı gordu mu:))
    Öyku ordadır
    Bayıldım blogunuza
    sevgıler

    By Blogger öykü, at 28 Temmuz 2009 07:38  

  • Sevgili Annoyacımmm
    birazcık geç kalmışım ben:(
    ama olsun!
    Nice nice mutlu sağlıklı yıllara :)
    Kucak dolusu sevgilerleeee:)))

    By Blogger pinomino, at 6 Ağustos 2009 17:41  

Yorum Gönder

<< Home