Kedili Mutfaklar

Çarşamba, Nisan 22, 2009

Kavun kelek çıkarsa ya?

Kavun küçücük ve pek ehl-i keyif duruyor ama tadı eh işte, kabakgillerden olduğunu inkar etmiyor. Böyle olmaz. Ben durumu yumuşatır, onu sevdiğimi böyle de yenebileceğini söylerim ama başkaları anlamazsa ya? Hani tutar da kelek derse biri?

- Benim kavunuma haaaa? Kelek dedin haaaaa?

- Al sana, al sana, dan daaaan daaaan.

Gitmeyelim fail-i meçhule...


Konumuz garip kavunu kurtarmak adına yapılan faili belli bir lezzet girişimi. Önce iki minicik parça damla sakız dövmesi, az muskat rendesi ve file dedikleri kesimde şamfıstık parçaları Peysan ricotta peyniri ile halleşecek. Sonra da bu karışım, içi çekirdeklerinden temizlenmiş kavuna doldurulacak. Kesilen kapağı yeniden kavunun tepesine geçirip streçleyin sıkıca ve dolapta dinlensin.

Çıktı dolaptan, kesiliyor. Tam da o sırada akla iki fikir arz-ı endam ediyor. Daha daha keyiflenmeme vesile oluyor.

İlki bu küçücük kavundan shot votka yanında yararlanmak. Vakit akşamın o vakti zaten. Dondurucuda duran shotlıklara, yine dondurucuda demlenen votka, dondurucunun içinde doldurulur.

Shotlıklarımızın buğusunu kaybetmeyelim dikene kadar shotımızı, değil mi efendim?

Gitti iki dilim, elde var iki.

İkinci iki dilim tatlıya dönüşecek. Ayva tatlımsı/reçelimsim* dolaptan çıkarılacak. Peynirli kavun dilimleri üzerine birkaç ayva parçası süs oldurulup, ballı suyundan da daha daha üstüne gezdirilecek.

Sahi yaaa, aklıma iki faili meçhulün failleri takılıyor ikidebirde.. Gay çocuğu kapısında kurşunlayan(lar), liseli kızın kafasını kesip çöpe atan(lar).

Kavunla ne ilgisi var derseniz; durumlar kelek geliyor bana.

Odur ilgisi.


http://kedilimutfaklar.blogspot.com/search?q=ben+koydum+annem+kald%C4%B1rd%C4%B1


11 Comments:

  • Bir de gülle doldurulmuşu ve votkalanmışı vardı bu mübareğin değil mi Oya' cım. Hani benim cimcime ayıııpppp demişti :)

    Bu gün aldığım keleklik yaparsa çilekle mi doldursam acaba?

    By Blogger Çiğdem, at 22 Nisan 2009 15:48  

  • Şurada işte; http://kedilimutfaklar.blogspot.com/search?q=kavun+g%C3%BCl+votka
    ve de inan ki sabah bu yazıyı yazarken aklıma Elif'in "Ayıppp" yorumu geldi. O kavun bal gibiydi ama, votkaya acayip salmıştı tadını. Çilekli de çok bir fevkalâde olur ;-)

    By Blogger Oya Kayacan, at 22 Nisan 2009 16:58  

  • ay sen çok yaşa ya ne güzel anlatmışın

    By Blogger LEMAN, at 23 Nisan 2009 01:51  

  • yaratıcılık diye buna derim ben:) çok başarılı

    By Anonymous Adsız, at 23 Nisan 2009 16:28  

  • Değişik bir kurtarma ben beğendim denemeli farklı şekillerde.

    By Blogger Rakunt ideas, at 24 Nisan 2009 10:29  

  • Sağol sevgili Leman.
    ----------
    Teşekkürler Paticik'çiğim.
    ----------
    Global Eğitim ve Çiğdem, yorumlarınız hangi yazıların peşine takıldı anlayamıyorum!

    By Blogger Oya Kayacan, at 24 Nisan 2009 10:30  

  • Farklı yaptıklarını sen de yaz. Sevgiler Tuğba...

    By Blogger Oya Kayacan, at 24 Nisan 2009 18:56  

  • bayılıyorum ben size. bu ne güzel yazı. bu ne güzel kavun. hem iştahlandıran hem güldüren başka yazı var mı? yok ben bilmiyorum... sakızla kavun! merakımızı gıdıklıyosunuz. yani ne yazsa okurum ne yapsa yerim denir ya öyle...
    mutfak kardeşliğine aday funda :)

    By Anonymous Adsız, at 28 Nisan 2009 21:09  

  • Merhaba Funda Kardeş... Adaylığını duyurdun artık blogunu bekliyoruz. Övgü ve sevgilere bayılıyorum. Teşekkürler...

    By Blogger Oya Kayacan, at 30 Nisan 2009 10:47  

  • Cumartesi farklı bir şeklini denedim. Mascarpone vardı evde. Kavun da. peyniri şeker ve dövülmüş bademle karıştırdım ve aynen tarif ettiğiniz şekilde kavunun içine tıktım. fena değildi ancak, dilim biraz ekşilik aradı.Bir dahaki sefere vişne,
    çilek ya da ananas'la deneyeceğim.

    Bu arada ilk fırsatta bir kutu ricotta da edinmeyi ihmal etmedim.
    sevgiler

    By Anonymous aysecik aslan parçası, at 12 Mayıs 2009 15:32  

  • Ayşecik, belki de şeker koymasaydın peynirin ekşimsisi yetecekti. Ellerine sağlık, bu tatlıya daha yakın olmuş, bende öncelik votka yanında daha sert bir lezzete verilmişti. Derken tatlısını da yaptım ayva reçelli, pek lezzetliydi doğrusu.

    By Blogger Oya Kayacan, at 12 Mayıs 2009 18:59  

Yorum Gönder

<< Home